Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Medius, aandachtsgebied educatie
1. Inschrijving en organisatie.
Medius, aandachtsgebied educatie, verzorgt de inschrijving, administratie, organisatie en facturering van de deelnemers aan cursussen, symposia, klinische avonden, master classes, e-learning cursussen en overige nader te bepalen postacademische educatievormen. Voor contactgegevens zie www.medius-buro.nl
2. Deelname aan de activiteiten, toelating niet-doelgroep leden.
Medius, aandachtsgebied educatie, organiseert nascholing voor medische en paramedische zorgprofessionals (doelgroep leden). Niet-doelgroep leden kunnen, onder bepaalde voorwaarden, aan een aantal activiteiten deelnemen. Bij de activiteiten is vermeld voor welke specifieke doelgroepen deze toegankelijk zijn.
• Niet-doelgroep leden betalen, tenzij anders vermeld, dezelfde prijs;
• Alle geplande data zijn onder voorbehoud. Per activiteit kan een maximaal aantal personen deelnemen waardoor het kan voorkomen dat een activiteit volgeboekt is.
3. Inschrijving voor een activiteit.
Alle aanmeldingen dienen schriftelijk te geschieden.
• U kunt u zich aanmelden via de website: www.medius-buro.nl
• De inschrijving voor activiteiten geschiedt in volgorde van ontvangst van de inschrijvingen.
• De cursuskosten dienen voor aanvang van de activiteit te zijn voldaan. De inschrijving is pas definitief als de betaling op de bankrekening is bijgeschreven.
• U ontvangt binnen twee weken een bevestiging van de inschrijving en een factuur van de cursuskosten van het door u overgemaakte cursus bedrag.
• Ongeveer twee weken voor de aanvang van een activiteit ontvangt u (indien van toepassing) nadere informatie over locatie, programma, syllabus e.d.
• Indien een activiteit is volgeboekt, ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht. Uw naam wordt op een wachtlijst geplaatst en u krijgt bericht wanneer er een extra activiteit wordt georganiseerd of wanneer de volgende activiteit plaatsvindt.
• Indien een activiteit wegens een onvoldoende aantal inschrijvingen komt te vervallen, ontvangt u daarvan ongeveer drie weken voor de aanvang van de cursus bericht en worden de betaalde kosten gerestitueerd. Tevens wordt uw naam op een wachtlijstgeplaatst en krijgt u bericht, wanneer deze activiteit opnieuw wordt aangeboden.
• Er wordt geen restitutie verleend voor niet gebruikte cursusdagen.
• Op de kosten van externe arrangementen (catering arrangement plus cursuskosten) wordt geen restitutie gegeven op onderdelen waarvan geen gebruik gemaakt wordt.
• Voor zover er nog plaats is kunt u zich telefonisch aanmelden voor een activiteit vanaf twee weken voor de aanvang hiervan. Echter uw schriftelijke bevestiging (per e-mail) is daarnaast altijd een vereiste.
• Zonder betaling kan u de toegang tot een activiteit worden ontzegd. Van deelnemers die zonder betaling een activiteit bijwonen zullen de kosten worden gevorderd. De extra kosten van deze vordering komen ten laste van de betreffende deelnemer.
• Alle buitengerechtelijke incassokosten, verbonden aan de incasso der vorderingen komen ten laste van de cursist/deelnemer. Deze kosten bedragen ten minste 15% van de hoofdsom met een minimum van € 50, -.
• Alle prijzen zijn geldig tot de eerstvolgende 1e januari van een kalenderjaar.
4. Annuleren door de cursist/deelnemer.
Wanneer een cursist/deelnemer aan postacademische educatievormen zijn/haar inschrijving voor een activiteit wenst te annuleren, worden afhankelijk van het moment van annuleren kosten in rekening gebracht tenzij anders vermeld:
• bij annuleren tot twaalf weken voor de aanvangsdatum, € 25,- (administratiekosten);
• bij annuleren van twaalf tot vier weken voor de aanvangsdatum, € 50,-;
• bij annuleren van vier tot één week voor de aanvangsdatum, 50% van de deelnameprijs;
• bij annuleren van minder dan één week voor aanvangsdatum, 100% van de deelnameprijs;
• indien uzelf, gelijktijdig met uw annulering voor een plaatsvervanger zorgt, is dit zonder financiële consequenties. Indien een deelnemer wegens ziekte niet aanwezig kan zijn bij de door zijn/haar ingeschreven activiteit dient een medische verklaring te worden ingeleverd om in aanmerking te komen voor een vervangende regeling.
5. Klachten
Klachten over aan u geleverde zaken of diensten dienen binnen uiterlijk veertien dagen na levering schriftelijk gemotiveerd aan Medius te worden meegedeeld, bij gebreke waarvan u geachte wordt akkoord te zijn gegaan met het geleverde. Het indienen van een klacht laat de nakoming van de betalingsverplichtingen onverlet.
6. Intellectueel eigendom.
Offertes, modellen, instrumenten, waaronder ook software, en tot het cursus programma behorende materiaal die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht met inbegrip van eventuele aanpassingen, wijzigingen en aanvullingen, zijn en blijven het eigendom van Medius. Zonder de uitdrukkelijke toestemming van Medius zullen door de opdrachtgever geen gegevens uit gedeelten en/of uittreksels of enig ander materiaal worden gepubliceerd of op andere wijze dan ook worden vermenigvuldigd. Medius verleent aan zijn opdrachtgevers het niet-exclusieve recht van gebruik van de trainingshandleiding en overig materiaal, voor het gebruik zoals in de opdrachtbevestiging is vermeld. Het eigendom, waaronder het intellectuele eigendom, van het trainingsmateriaal en alle daarmee verband houdende materialen blijft aan Medius voorbehouden. Ingeval van tussentijdse beëindiging van de opdracht, is het voorgaande van overeenkomstige toepassing.
A.V. 19-03-2023; Medius, aandachtsgebied educatie.