Agressie de baas

Inhoud

De training 'Agressie de baas' in het kort 
Een schreeuwende patiënt in de praktijk, een patiënt die aan de telefoon bedreigingen uit omdat hij direct geholpen wil worden, of een patiënt die het niet eens is met de rekening en bij binnenkomst een hoop stampij begint te maken. Je herkent deze (grensoverschrijdende) situaties vast. Het heeft zo zijn weerslag op het team en kost veel energie. Hoe creëer je ruimte in zulke situaties en zorg je ervoor dat het niet verder escaleert? En welke toon of houding gooit juist olie op het vuur? Hoe kun je hier als team mee omgaan? 

Leerdoelen

Met de cursus Agressie de baas leer je:

  • verschillende vormen van grensoverschrijdend gedrag herkennen
  • wat je wel en juist niet moet doen bij agressie
  • hoe je de situatie de baas blijft
  • je eigen grenzen en die van je collega's bewaken 


 Docenten

Fenno Moes is een zeer ervaren communicatietrainer met als expertise het omgaan met agressie, conflicthantering en andere lastige situaties. Tijdens de training zijn de ervaringen vanuit de groep het uitgangspunt zodat het naadloos aansluit bij de behoefte van het team. 

Doelgroep

Medische zorgprofessionals, zoals: tandartsen, mondhygiënisten, huisartsen, praktijkmedewerkers en praktijk ondersteuners.